Relatiegeschenken: meer dan waardering

Kleine gebaren, grote impact

Een klein gebaar - zoals een attentie voor sinterklaas, kerst of nieuwjaar - kan wonderen doen voor de motivatie, loyaliteit en werktevredenheid van medewerkers, klanten én zelfs de samenwerking met leveranciers.

In een tijd waarin employer branding en bedrijfsrelaties belangrijker zijn dan ooit, blijkt uit onderzoek in de arbeidspsychologie dat een eenvoudige daad van waardering zoveel krachtiger is dan de meest uitgebreide HR-strategieën. Heb jij al nagedacht over een gepaste attentie? 

De psychologie van waardering

Volgens professor Adam Grant, expert in organisatiepsychologie (en hoogleraar aan de Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania) , is het tonen van waardering één van de krachtigste tools voor bedrijfsleiders. Het stimuleert intrinsieke motivatie en versterkt de band tussen werkgever en werknemer. 

Uit een studie gepubliceerd in het tijdschrift Harvard Business Review blijkt dat 82% van de werknemers harder werkt wanneer ze zich gewaardeerd voelen. Bovendien leidt het uiten van appreciatie tot een positieve cultuur waarin mensen meer geneigd zijn samen te werken en bij te dragen aan het succes van de organisatie.

Een boon voor het beste

Relatiegeschenken – of het nu gaat om een zakje koffiebonen van Monx of een heus proefpakket met al de Monx-blends  – dragen bij aan dit gevoel van erkenning. Ze maken abstracte begrippen als waardering en respect tastbaar. Vooral tijdens traditionele momenten, zoals sinterklaas of kerst, versterken zulke gebaren een gevoel van samenhorigheid en verbondenheid.

Voor medewerkers

Een klein geschenk toont dat ze meer zijn dan een 'nummer' in je bedrijf. Het creëert een emotionele verbinding en versterkt hun loyaliteit.

Voor leveranciers

Een attentie bouwt wederzijds respect op en onderstreept dat hun bijdrage gewaardeerd wordt, wat de samenwerking op lange termijn ten goede komt.

Voor 
klanten

Relatiegeschenken houden je top-of-mind bij je klanten, maar het werkt nóg beter als het geschenk een persoonlijke touch heeft. 

Traditioneel grijpt men vaak naar een fles wijn als relatiegeschenk, maar misschien is koffie wel het origineel alternatief waarnaar je op zoek bent.  Een geschenk zoals Monx koffiebonen zal alles alleszins een verfijnd, toegankelijk én betekenisvol alternatief zijn. En onze etiketten kunnen gepersonaliseerd worden met je eigen merk of branding al dan niet voorzien van een specifieke of speciale boodschap.  

Waarom Monx?

Koffie is niet zomaar een product; het is een symbool van samenzijn, inspiratie en energie. Bij Monx begrijpen we dat koffie niet alleen een dagelijkse behoefte is, maar ook een manier om te verbinden en waardering te tonen. Een zakje koffiebonen als attentie zegt: "Wij hebben een boon voor jou." of kan letterlijk gepersonaliseerd worden met je merk of boodschap. 

We hebben verschillende opties, zo hebben we een startpakket met 4 populaire blends ​van telkens 250 gram, een all-in-one pakket met de 8 verschillende Monx medium roasts van 250 gram, of je kan ook eigen combinaties samenstellen al dan niet met Monx koffiekopjes erbij. We denken graag met je mee

Ik wil pakketten

Volgens The Progress Principle*, een bekend concept in arbeidspsychologie en ontwikkeld door Teresa Amabile en Steven Kramer, zijn kleine overwinningen en gebaren cruciaal voor een positief werkklimaat. Het hoeft dus niet groots te zijn: een symbolisch cadeau zoals koffie werkt al krachtig. Het draagt bij aan het welzijn van je medewerkers en versterkt tegelijkertijd je positie als empathische leider.

Bij Monx geloven we dat relaties – of ze nu met medewerkers, klanten of leveranciers zijn – gebouwd worden op waardering. Onze speciality koffiebonen maken het eenvoudig om je appreciatie te tonen op een manier die zowel stijlvol als betekenisvol is. Laat zien dat je geeft om de mensen die jouw succes mogelijk maken.

Maak van sinterklaas- of de eindejaarsfeesten een moment om verbinding te vieren. Want waardering is meer dan een woord – het is een boon, perfect gebrand.

*The Progress Principle: Using Small Wins to Ignite Joy, Engagement, and Creativity at Work (2011), Teresa Amabile en Steven Kramer

Deel deze post
Onze blogs